Універсальний дизайн навчання (UDL) – це освітня технологія, яка розвивалась упродовж багатьох років завдяки роботі цілого ряду освітян, психологів, дослідників і педагогів. Основна ідея UDL полягає в організації освітнього процесу, який сприяє засвоєнню очікуваних результатів навчання учнями з різними потребами та стилями навчання на базі створених навчальних програм і матеріалів шляхом застосування спеціальних принципів та методів. Технологія універсального дизайну навчання (UDL) широко використовується в світовій освітній практиці на всіх рівнях, від дошкільної освіти до вищої. Ось деякі практичні застосування технології UDL.
В сучасному світі математичні пакети відіграють надзвичайно важливу роль у розвитку математики та інженерії. Їхнє значення сягає далеко за межі звичайних обчислень і вони стали незамінними інструментами для професіоналів і дослідників у цих галузях. У математиці доволі часто доводиться здійснювати обчислення, виконання яких без додаткових засобів – неефективне відносно затраченого часу та зусиль. Математичні програмні засоби можуть бути використані для розв'язання систем диференціальних рівнянь, моделювання фізичних процесів, економічних моделей; вони спрощують роботу з великими наборами даних, дають змогу будувати графіки, розв'язувати завдання класифікації та кластеризації; для вирішування складних математичних рівняннь, виконувати диференціювання та інтегрування символьно, а також спрощувати вирази тощо.
Процес створення та розвитку інтернет-магазину є неперервним. Слід постійно вдосконалювати свій магазин, аналізувати результати та впроваджувати нові функції та можливості, які покращать досвід користувачів та збільшать потенційні продажі [3]. Інтернет-магазин може бути захопливим та вигідним проєкт, завдяки якому можна зробити перші кроки для створення довготривалої власної справи. Проте для того, щоб вдало розпочати, потрібно сформувати детальний план дій, який включатиме кілька послідовних кроків.
Мета впровадження інновацій – оптимізація та підвищення ефективності освітнього процесу і створення такого середовища, яке задовільнятиме потреби учнів. Використання комп’ютерної техніки стало повсякденністю. Саме тому виниклa потреба використання інноваційних технологій під час вивчення різних дисциплін шкільного курсу, особливо інтегрованих курсів та предметів 5-6 класів НУШ. Ми бачимо, що змінюється все: екологія, закони, погода, а також підходи до нaвчання. Інформація, яка подана в підручнику, перетворюється на застарілу, особливо в теперішній час, коли історія твориться на наших очах. Сучасний вчитель розуміє, що під час вивчення навчальних предметів чи інтегрованих курсів в НУШ, а також під час вивчення окремих тем потрібно використовувати різноманітні ігри онлайн, тести, використовувати цікаву інформацію з мережі Інтернет для того, щоб оптимізувати й усучаснити освітній процес.
Сучасний освітній процес вимагає від викладачів та навчальних закладів постійного вдосконалення методів і підходів до навчання з метою надання якісної освіти студентам. Існує кілька ключових проблем під час реалізації освітньої мети педагога, зокрема відсутність інтересу учнів до навчання, неефективні методи навчання та необхідність у розвитку цифрових компетенцій. Педагоги шукають інноваційні способи залучення студентів і покращення навчального досвіду. Однією з новітніх стратегій, яка стає все більш популярною в навчальних закладах, є використання ігор та ігрового досвіду для покращення процесу навчання [2, 3]. Завдяки такій платформі, як PyGame, яка надає корисні інструменти для створення ігор та інтерактивних програм можна залучити все більше студентів в динамічний навчальний процес.
Відкритий український індекс цитувань Open Ukrainian Citation Index (OUCI) – це база даних і пошукова система наукових цитувань (https://ouci.dntb.gov.ua/), що надходять від видань, які підтримують Initiative for Open Citations (https://i4oc.org/). Сьогодні до такої ініціативи долучились більшість провідних наукових видань світу. OUCI створений за ініціативи Національної академії наук України, Міністерства освіти та науки України та Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації України. В його розробці та підтримці беруть участь провідні українські наукові установи та організації [1].
Управління освітленням інтелектуального будинку — одна з найважливіших систем, що забезпечує комфорт у будинку та значну економію споживаної електроенергії. За статистикою, від 20 % до 50 % від загального обсягу споживаної енергії в будинках і офісах використовують для освітлення. Однією з основних функцій даної системи є повна автоматизація керування освітленням.
Розробка чат-бота є актуальним завданням для автоматизації внутрішніх комунікацій, інформування у групах користувачів месенджерів та соціальних мереж. За допомогою чат-бота можна виконувати одноманітні і повторювані дії з високою швидкістю, давати відповіді на запити і питання, надавати потрібні відомості швидко і в будь-який час доби. Такі переваги використання чат-бота стали передумовою появи ідеї про його створення для інформування студентів групи про розклад занять на тиждень. Чат-бот – це програма, призначена для автоматичної взаємодії з користувачами через чат-інтерфейс.
Сучасний світ переживає стрімкий розвиток технологій, і STEM- підготовка (Science, Technology, Engineering, Mathematics) стає все більш важливою. Впровадження STEM-технологій у навчання математики, інформатики, фізики допомагає учням краще розуміти ці предмети та підготувати їх для майбутніх професій, де ці навички надзвичайно важливі [3]. Сучасна індустрія вимагає високо кваліфікованих фахівців у галузі STEM, і підготовка до цих професій починається з основної школи. Використання STEM-технологій на уроках природничо-математичних дисциплін готує учнів до майбутньої конкурентоспроможності на ринку праці [2].
Автоматизація різних сфер діяльності людини, поява нових перспективних технологій супроводжуються змінами на ринку праці, вимагають збільшення числа технічних та інженерних фахівців нового формату, що орієнтує державну політику на популяризацію цих професій серед учнів, організацію цільових профорієнтаційних заходів, створення дитячих центрів технічної освіти. Існує чимало освітніх технологій, що розвивають критичне мислення і здатність вирішувати практичні завдання, останнім часом створюється багато привабливих освітніх середовищ, що надихають наступне покоління до новаторства через науку, технологію, математику, де заохочують дітей думати творчо, аналізувати ситуацію, використовувати свої можливості з метою вирішення проблем [4].
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ВПРОВАД...
ВПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ У ПОЧАТКОВІЙ...