Динамічні зміни пронизують сучасний освітній простір й обумовлюють необхідність активного впровадження інноваційних технологій у процес виховання та навчання дітей. Перед педагогами перманентно поставлене завдання пошуку нових методик та підходів до організації освітнього середовища, яке в свою чергу має відповідати потребам цифрового покоління, забезпечуючи ефективний розвиток ключових компетентностей у дітей. У рамках цієї парадигми особливої актуальності набувають можливості, що відкриваються завдяки застосуванню штучного інтелекту (ШІ). Серед різноманіття інтелектуальних технологій вирізняються генеративні моделі, перевагою яких є створення адаптивного, змістовно насиченого і персоналізованого навчального контенту, що враховує індивідуальні особливості дитини, її емоційні потреби та рівень пізнавального розвитку.
Штучний інтелект (ШІ) є революційною технологією, яка змінює підходи до організації та реалізації проєктної роботи. ШІ поступово стає важливим інструментом у проєктній роботі завдяки своїм можливостям автоматизації, аналізу даних та генерування креативних ідей. Штучний інтелект відкриває нові можливості для оптимізації проєктної роботи, дозволяючи автоматизувати рутинні завдання, аналізувати великі обсяги даних та створювати інноваційні рішення. Ця технологія активно досліджується як в Україні, так і за кордоном. Зокрема, Олена Гриценчук досліджує вплив ШІ на освіту та його інтеграцію в освітній процес; Михайло Федоров працює над впровадженням ШІ у державному секторі та ключових сферах життя;
Штучний інтелект (ШІ) потужний інструмент який останніми роками все глибше проникає в сферу медичної освіти. Хоч поки рано говорити про те наскільки великий вплив ШІ матиме на подальший розвиток сфери освіти в медицині, не можна не визнати, що перспективи очевидні. Однією з найперспективніших галузей ШІ в освіті є використання його для навчання з медичної візуалізації (МВ). Керуючись алгоритмами інструмент вже неодноразово показував відмінні результати в діагностиці медичних зображень. Тож наступним кроком є імплементація засобів ШІ в навчання студентів медиків при роботі з аналізом медичних зображень. ШІ і, зокрема, машинне навчання в останні роки радикально покращує інтерпретацію МВ, аналіз зображень та зменшує діагностичні помилки. Сфера МВ є саме тією сферою що найстрімкіше розвивається і надзвичайно сильно залежить від впровадження новітніх технологій [1].
Шизофренія нaлежить до нaйтяжчих психічних розладів, що вражає приблизно 1% населення світу [1]. Хворобa хaрaктеризується поєднанням симптомів (марення, галюцинації), когнітивних порушень та виняткових мовленнєвих і поведінкових аномалій. Діагностикa шизофренії традиційно ґрунтується на клінічному інтерв’ю та спостереженні за поведінкою пaцієнта. Об’єктивні біомаркeри (наприклад, дані нeйровізуалізації чи лабораторні тести) наразi відсутні, тому виявлення захворювання часто суб’єктивне і залежить від досвіду лікаря. Це призводить до пізнього виявлення хвороби тa зaтримки початку лікування, що негативно впливає на прогноз. Одним із новітніх шляхів розв’язання цієї проблеми є застосування технологій штучного інтелекту (ШІ) для aвтоматичного aналізу тих ознак у мовленні та поведінці пaцієнтів, які можуть бути непомітними неозброєним оком.
У цій статті висвітлюються проблеми, пов’язані з розробкою методики впровадження штучного інтелекту в освітній процес. Подаються методичні аспекти використання штучного інтелекту під час вивчення астрономії. Машинне навчання та штучний інтелект (методи, за допомогою яких комп’ютер приймає рішення або робить відкриття тепер твердо закріпилися в астрономії. В останні роки інтеграція штучного інтелекту (ШІ) в освіту відкрила нові захоплюючі можливості в галузі дослідження космосу та астрономії. У цій статті ми представимо зв’язок між ШІ, дослідженням космосу та астрономією в освіті. Штучний інтелект зі своєю здатністю обробляти величезні обсяги даних, аналізувати складні моделі та приймати розумні рішення відіграє ключову роль у вдосконаленні нашого розуміння космосу та небесних тіл у ньому.
Актуальність даної теми обумовлена зростаючою роллю технологій штучного інтелекту в сучасному освітньому середовищі. Впровадження штучного інтелекту в освітні процеси стає все більш поширеним і тягне за собою не тільки позитивні зміни, а й призводить до ряду проблем. Тому вивчення впливу штучного інтелекту на навчання має стратегічне значення для визначення ефективних підходів до інтеграції цих технологій в освітні практики. В даний час інформаційні технології вже не просто присутні в усіх сферах діяльності сучасного суспільства, а стали їх невід'ємною частиною. Всі інноваційні розробки інтегруються в повсякденне життя в найкоротші терміни, як з метою оптимізації робочих процесів, так і з метою поліпшення якості життя людини.
Процес навчання у закладах освіти потребує постійного вдосконалення, тому що він зазнає значних змін під інтенсивним впливом інформаційних технологій. Це має вирішальне значення для формування сучасних підходів освіти, що є необхідною умовою для успішної адаптації учнів до реалій сучасного суспільства. Невід’ємною основою цього процесу є діагностика знань, проте традиційні методи нерідко залишають поза увагою індивідуальні особливості здобувачів освіти, що призводить до зниження мотивації та неякісного засвоєння матеріалу. Сучасний освітній процес полягає в тому, щоб організувати таку систему навчання, яка забезпечуватиме потреби учня відповідно до його індивідуального розвитку [1]. Також під час навчального процесу важливо враховувати темп учня, його нахили, інтереси та можливості. Усі ці аспекти є безперечно важливими у ході діагностування знань учнів, в тому числі для оцінки якості робочого процесу вчителя.
Освіта постійно зазнає значних змін у зв'язку з різким та швидким розвитком цифрових технологій, зокрема з розвитком штучного інтелекту (ШІ). Науковці зазначають, що у першій половині ХХІ сторіччя цифровізація стала головною тенденцією економічного та суспільного розвитку [1]. Впровадження ШІ в навчальний процес сприяє підвищенню ефективності освітнього процесу, економії часу у зв'язку з можливістю автоматизації рутинних завдань та розширенню можливостей опрацювання матеріалу [2]. Сервіси ШІ дозволяють швидко та легко отримати інформацію, виконувати складні завдання та генерувати тексти за декілька секунд. Завдяки цим перевагам процес навчання стає більш ефективним та простішим. Втім, поряд із вище згаданими перевагами, з'являється цілий спектр проблем, пов'язаних з академічною доброчесністю, критичним мисленням.
У сучасних умовах стрімкого розвитку цифрових технологій та глобальної трансформації освітніх систем концепт «штучний інтелект» набуває особливої значущості як інструмент оптимізації, модернізації та забезпечення якості освіти. Цифровізація освіти зумовлює необхідність глибокого наукового осмислення дефінітивного поля штучного інтелекту, його можливостей, функцій та перспектив застосування в освітньому процесі. Незважаючи на значну кількість наукових і прикладних досліджень у цій сфері, поняття «штучний інтелект» продовжує залишатися багатозначним, що зумовлює потребу в його системній інтерпретації в освітньому дискурсі. Інтеграція технологій штучного інтелекту в освітнє середовище розглядається не лише як технічне нововведення, а як фактор глибинних якісних змін у змісті, формах і методах навчання й оцінювання.
The problem statement is the need to integrate artificial intelligence (AI) into the educational process in order to improve it, given the current technological trends. The author emphasizes the potential of AI in education, in particular, its ability to personalize education, automate administrative tasks, and create interactive learning resources. Thus, the problem is to find effective ways to introduce AI into education, overcome possible difficulties and maximize the benefits of this technology. In the modern world, digitalization and automation have become an integral part of the educational process anywhere in the world. Artificial intelligence opens up new horizons for improving education, making it more accessible, efficient, and personalized.
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ВПРОВАД...
ВПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ У ПОЧАТКОВІЙ...