Горб’як Михайло Володимирович, Генсерук Галина Романівна />
Сучасний розвиток технологій, зокрема штучного інтелекту, все більше впливає на різноманітні сфери життя — від освіти й медицини до економіки та органів державного управління. Не зважаючи на значні можливості, які відкриває ШІ, його використання також породжує низку етичних викликів з якими нам необхідно буде впоратися, якщо ми й надалі хочемо бачити дану технологію у ролі асистента. Насамперед, це питання захисту персональних даних, забезпечення прозорості алгоритмів, недопущення дискримінації та збереження автономії людини. Особливо гостро ці проблеми постають в освіті, де алгоритми можуть впливати не лише на організацію навчального процесу, а й безпосередньо на розвиток особистості. Використання ШІ може значно підвищити ефективність навчання, але водночас несе ризики, які потребують детального аналізу. Штучний інтелект дедалі активніше інтегрується в різні сфери нашої повсякденної діяльності, проте разом із користю, яку він приносить, виникають і серйозні етичні питання. Однією з найактуальніших проблем є прозорість алгоритмів [1, с. 543].
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ВПРОВАД...
ВПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ У ПОЧАТКОВІЙ...